אאודי אי-טרון (2018)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אאודי אי-טרון
Audi e-tron
מאפיינים כלליים
יצרן אאודי
שנות ייצור 2018–הווה
הרכבה בלגיהבלגיה בלגיה
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין
חברת אם קבוצת פולקסווגן
סיווג מכוניות שטח/פנאי
מרכב קרוסאובר בעלת חמש דלתות או קופה בעלת חמש דלתות
פלטפורמה קבוצת פולקסווגן MLB
אורך 4,901 מ"מ
רוחב 1,935 מ"מ
גובה 1,616 מ"מ
משקל 2,560 ק"ג
בסיס גלגלים 2,928 מ"מ
מפרט טכני
מנוע
  • אי-טרון 55: שני מנועים חשמליים המספקים יחד 360 כ"ס או במצב "בוסט" 408 כ"ס ומומנט מרבי של 67.7 קג"מ
  • אי-טרון 50: שני מנועים חשמליים המספקים יחד 300 כ"ס ומומנט מרבי 57.2 קג"מ
  • אי-טרון S: שלושה מנועים חשמליים המספקים יחד 435 כ"ס ומומנט מרבי של 82.4 קג"מ או במצב "בוסט" 503 כ"ס ומומנט מרבי של 99.6 קג"מ
מהירות מרבית 200 קמ"ש (אי-טרון 55)
190 קמ"ש (אי-טרון 50)
210 קמ"ש (אי-טרון S)
תאוצה 5.7 שניות (אי-טרון 55)
6.8 שניות (אי-טרון 50)
4.5 שניות (אי-טרון S)
סוללה סוללת ליתיום-יון בקיבולת 95 קוט"ש (אי-טרון 55)
סוללת ליתיום-יון בקיבולת 71 קוט"ש (אי-טרון 50)
סוללת ליתיום-יון בקיבולת 95 קוט"ש (אי-טרון S)
טווח נסיעה 436 ק"מ בתקן WLTP (אי-טרון 55)
332 ק"מ (אי-טרון 50)
360 ק"מ (אי-טרון S) ו-365 ק"מ (ספורטבק S)
קשר אאודי Q5, אאודי Q8, אאודי אי-טרון GT, יגואר אי-פייס, קאדילק לירק

אאודי אי-טרוןאנגלית: Audi e-tron) היא מכונית חשמלית במרכב קרוסאובר וקופה (בגרסת הספורטבק), בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי אאודי משנת 2018. היא הוצגה בספטמבר 2018[1] והגיעה לישראל בנובמבר 2018[2]. האי-טרון היא המכונית הראשונה בסדרת האי-טרון של אאודי. בשנת 2015 הציגה אאודי דגם קונספט מקדים בשם אאודי אי-טרון קוואטרו קונספט[3].

האי-טרון נבחר ל"אוטו השנה" 2020 על ידי מגזין אוטו[4].

עיצוב

האי טרון מזכירה בעיצוב החיצוני את האאודי Q5 אך גדולה מעט מ-Q5. העיצוב הפנימי מזכיר את האאודי Q8. אאודי ציידה את האי טרון במצלמות צד במקום מראות צד[5], עדיין ישנה אפשרות למראות צד רגילות אך הדגם משווק עם מצלמות צד כסטנדרט.

מפרט טכני

האי-טרון משווקת עם שלושה יחידות הנעה.

  • אי-טרון 55[6]: שני מנועים חשמליים המספקים יחד 360 כ"ס או במצב "בוסט" 408 כ"ס ומומנט מרבי של 67.7 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 95 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 436 ק"מ בתקן WLTP[7]. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 5.7 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.
  • אי-טרון 50[8][9]: שני מנועים חשמליים המספקים יחד 300 כ"ס ומומנט מרבי 57.2 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 71 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 332 ק"מ. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 6.8 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.
  • אי-טרון S[10]: שלושה מנועים חשמליים המספקים יחד 435 כ"ס ומומנט מרבי של 82.4 קג"מ או במצב "בוסט" 503 כ"ס ומומנט מרבי של 99.6 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 95 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 360 ק"מ (אי-טרון) ו-365 ק"מ (ספורטבק). נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 4.5 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש.

טעינה

אאודי משווקת את האי טרון עם מטען מהיר בהספק של 150 קילוואט[11], (טסלה משווקת את רכביה עם מטען בהספק של 120 קילוואט) מטען זה מאפשר לטעון כ-80% מהסוללה בתוך חצי שעה. אאודי משווקת גם מטען ביתי בקיבולת 11 וואט המטעין כ-80% מהסוללה בתוך 10 שעות.

אאודי אי-טרון ספורטבק

אאודי אי טרון ספורטבק היא גרסת הקופה לאי-טרון ומשווקת עם אותם היצע מנועים מנועים אך בגרסת ה-55 הטווח עלוה ל-446 ק"מ בגלל שינויים אווירודינמיים שנוצרו במעבר למרכב קופה. גרסת הספורטבק נחשפה ב-20 בנובמבר 2019[12].

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אאודי אי-טרון בוויקישיתוף

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

אאודי אי-טרון (2018)34076675Q56669231