בסוף הקטע שנקרא "שאלת צדיקותו של נח" את המשפט "אברהם אבינו היה צדיק ללא עזרת ה'", והביטוי הזה הוא לא נכון מעיקרו, חלילה וחס מלהזכיר! כי בוודאי שה' עזר לאברהם אבינו על כל צעד ושעל בכל ימי חייו, כמו שמסופר בתורה לאורך כל הדרך שהקב"ה הציל אותו מכבשן האש וכן כאשר ירד אברהם למצרים כאשר היה רעב בארץ, ושרה נלקחה לבית פרעה ה' הציל את שרה אשתו וכן ה' הציל את שרה מידו של אבימלך ועוד הרבה ישועות גדולות שה' עזר לאברהם לאורך כל הדרך, אם כן בוודאי שאברהם היה צדיק רק בעזרתו של ה'.
ואולי טעות זו נובעת מאי הבנה בדברי רש"י שכתב: נח היה צריך סעד לתומכו, אבל אברהם היה מתחזק ומהלך בצדקו מאליו.
אלא הביאור הוא כזה: נח עבד את ה' מתוך יראה גדולה ועל כן היה צריך סעד לתומכו (כלשון רש"י פרק ו פסוק ט) כדי שלא ישתקע במעשה דור המבול (תנחומא נח פרק ה) ולעומת זאת אברהם, היה כוחו יפה משל נח (מדרש רבה בראשית פרשה ל פסקה י) משום שעבד את ה' מאהבה גדולה ועצומה שהיא מעלה גדולה יותר ממי שעובד את ה' מיראה (סוטה לא.), עד שהוא התחזק והבין מעצמו מה רצון ה' ממנו והתהלך בצדקו מאיליו - היינו מאהבת ה' הבוערת בקרבו, ועל כן לא היה צריך סעד לתומכו שלא יכשל אחרי בני דורו הרשעים, אבל בוודאי שהקב"ה עזר וסייע לאברהם והצליח את דרכו בכל מהלך חייו.