Frogger

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף פרוגר)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Frogger
תאריך הוצאה 1981
סוגה אקשן
פיתוח Konami
הפצה Sega/Gremlin
מצבי משחק שני שחקנים בתורות
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות מחשב אישי, ארקייד, אטארי, פלייסטיישן, Xbox

Frogger (פרוגר) הוא משחק ארקייד שנוצר בשנת 1981 על ידי Konami. גיבורת המשחק היא צפרדע המבקשת לחצות כביש מהיר ונהר גועש. בדרכה, עליה להתחמק מכלי רכב הנוסעים בכביש אשר עלולים לדרוס אותה ולהימנע מלטבוע בנהר או להאכל על ידי התנינים השורצים בו. המשחק, אשר עם שחרורו נאלץ להתמודד עם גאות של משחקי ארקייד פופולרים, כגון "מיס פקמן", ו-"Qix", היה להצלחה אדירה, תחילה ביפן ולאחר מכן בארצות הברית. המשחק היה לראשון בסדרת להיטי ארקייד מבית היוצר של Konami, אך לימים קושר דווקא יותר ל-Sega, אשר הפיצה אותו בארצות הברית.

המשחק היה להצלחה הגדולה הראשונה של Sega, אשר ברבות הימים תהפוך אף היא לענקית משחקי ארקייד ומחשב. במשך שנים ארוכות היה המשחק למשחק הדגל של Konami, ועימו פנתה לשווקים נוספים, כגון קונסולות המשחקים, שם המשיך לצבור פופולריות רבה. החברה המשיכה להוציא למשחק המשכונים וגרסאות חדשות, אשר זכו אף הן לא אחת לפופולריות רבה. גרסאות אלו הביאו את המשחק כמעט לכל פלטפורמה פופולרית בקרב חובבי משחקי המחשב, כלה בהוצאה האחרונה לקונסולת ה-Xbox 360 בשנת 2006.

תיאור המשחק

השחקן מתחיל את המשחק כשלרשותו שלושה ניסיונות לחצות את הכביש והנהר, כאשר דמות הצרפדע ממוקמת בתחתית המסך בעוד שיעד חפצה - בראשו. השחקן צריך לכוון את הצפרדע בין המכשולים השונים הנעים בשורות קבועות מימין לשמאל. מהירות המכשולים משתנה בין שורה לשורה, אך כל המכשולים באותה שורה נעים באותה מהירות, ובכך יכול השחקן לנסות ולצפות מתי יוכל לעבור בין השורות.

המטרה הראשונית של השחקן היא לעבור את הכביש, בו נעים כלי רכב שונים המאיימים לדרוס את בת דמותו הצפרדע. לאחר מכן עליו לדלג בין צבים ובולי עץ כדי לחצות הנהר. גם אלו נעים באורח דומה לזה של המכוניות, אך הפעם על השחקן לעלות על העצמים במקום להימנע מהם. עם זאת, כדי להקשות על השחקן הצבים נוטים לשקוע במים לאחר שניות מעטות ובכך להטביע הצפרדע, והבולים נעים במהירות מחוץ למסך ומביאים לתוצאה דומה. כמו כן, לעיתים מופיע תנין, ואם השחקן יכוון הצפרדע לעברו - היא תאכל והשחקן יאלץ להתחיל מחדש.

המטרה הסופית היא להגיע לגדה הנגדית של הנהר, אך גם כאן נוסף מכשול, שהרי לא מכל נקודה ניתן להגיע לאותה גדה - בליטות ו"מזחים" מסוימים הם היחידים המאפשרים גישה והיה והשחקן החמיץ אחד מהם - הצפרדע טובעת.

אזכורים תרבותיים

בעונה האחרונה של סדרת הטלוויזיה סיינפלד, שודר פרק שנשא את השם "The Frogger". בפרק זה, מוצא ג'ורג' מכונת משחק ישנה שבה שמו עדיין רשום כבעל התוצאה הטובה ביותר. ג'ורג' מחליט לקנות את המכונה, אך סדרה של תקלות מאלצת אותו לחצות עמה את הכביש. סצנת חציית הכביש צולמה מלמעלה, באופן שמזכיר את הדרך שבה הצפרדע חוצה את הכביש במשחק עצמו, וכן לוותה בפסקול המזכיר את צלילי המשחק.

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים