בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

בית הספר למנהל עסקים על שמם של דניאל ורפאל רקנאטי פועל כבית ספר עצמאי כחלק מהאוניברסיטה העברית וממוקם בקמפוס האוניברסיטה בהר הצופים.

היסטוריה

בית הספר הוקם תחילה כמחלקה למנהל עסקים בשנת 1952 כחלק מהפקולטה למדעי החברה, והיה למוסד האקדמי הראשון בישראל להכשרת מנהלים. בשנת 1970 המחלקה התרחבה ובית הספר נוסד. בתחילה, בית הספר לימד קורסים לתואר שני במנהל עסקים. עם השנים, פועלו של בית הספר התרחב וכיום יש בו 29 חברי סגל מתחומי מחקר שונים: מימון ובנקאות, התנהגות ארגונית ומנהל משאבי אנוש, שיווק, חשבונאות, חקר האינטרנט, אסטרטגיה ויזמות, חקר ביצועים וניהול התפעול וניהול ביו-רפואי.

בשנת 1997 בית הספר קיבל מעמד עצמאי בזכות פועלו של פרופ' אברהם משולח. בית הספר הוא הראשון בישראל למנות אישה לכהן כפרופסור למימון.[1]

מחקר והוראה

בית הספר מקיים תוכניות לימוד אקדמיות לתואר ראשון במנהל עסקים, לתואר ראשון בחשבונאות, תוכנית שנה ד' בחשבונאות, תוכניות לתלמידי תואר ראשון מצטיינים, תואר שני במנהל עסקים MBA, תוכניות למנהלים – Executive MBA ולימודי דוקטורט. כמו כן, מקיים בית הספר קשרי גומלין עם מוסדות אקדמיים ועסקיים ברחבי העולם ומאפשר מסגרות של חילופי סטודנטים וקיום כנסים בינלאומיים בישראל ומחוצה לה.

בבית הספר לומדים מעל 2,000 סטודנטים, מתוכם כ-50 בתוכניות המנהלים וכ-30 דוקטורנטים. בית הספר מצהיר כי מטרתו היא "לפתח את דור העתיד של המנהיגות העסקית בישראל ולקדם את חזית הידע בתחומי הניהול העסקי."[2]

דיקנים בעבר

מרכזי מחקר

במסגרת בית הספר פועלים מספר מרכזים וקרנות מחקר. המרכזים גם מארגנים כינוסים, סדנאות וימי עיון בתחומיהם. מרכזי המחקר הוקמו במשאבים שנתרמו על ידי חברות בינלאומיות והם תומכים במחקר המתקיים בבית הספר.

מרכז אספר לחדשנות ויזמות הוקם בשנת 2001. מיועד לתמוך במחקר האקדמי ביזמות ובהוראת קורסי יזמות, כגון יזמות עסקית ויזמות באינטרנט. כמו כן תומך המרכז במרכז היזמות של האוניברסיטה העברית HUstart, מקיים הרצאת "אספר" שנתית של חוקר מוביל מחו"ל בתחומי היזמות והחדשנות ומקיים את סדרת "פגוש את המנכ"ל" החושפת סטודנטים ובוגרים למנהלים.

מרכז קיימרט לקמעונות ולשיווק בינלאומי הוקם בשנת 1990 במטרה לעודד מחקרים בתחום תורת השיווק, תפקוד מערכות קמעונאות, שיווק בינלאומי וניהול שיווק. המרכז יזם והקים מעבדה ל"הדמיית קנייה", המהווה מוקד למחקרי התנהגות צרכנים בחנויות.

מרכז קרוגר למימון הוקם בשנת 1984, והוא תומך ומעודד מחקרים עיוניים בתחום המימון והבנקאות ומחקרים יישומיים הרלוונטיים לעולם העסקים והכלכלה הישראלית. המרכז תומך בביקורי חוקרים ובקיום ימי עיון בתחום המימון והבנקאות, ובפעילות חדר העסקאות של בית הספר.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

38191931בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים