מסילת דימונה–ירוחם
ערך זה עוסק במיזם עתידי
| ||
ערך זה עוסק במיזם עתידי |
מידע כללי | |
---|---|
מדינה | ישראל |
מפעיל | רכבת ישראל |
מידע על הקו | |
תחילת הקו | דימונה |
סיום הקו | ירוחם |
סוג הקו | נוסעים |
רוחב המסילה | 143.5 ס"מ |
מסלולים | 2 |
רשימת התחנות | |
תחנת הרכבת דימונה, תחנת הרכבת ירוחם | |
תרשים הקו | |
שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת: | |
תרשים חלופת המסילה מבאר שבע ועד לירוחם (בירוק) |
מסילת דימונה–ירוחם היא מסילת רכבת עתידית של רכבת ישראל, שתחבר בין דימונה לירוחם ותשפר את הנגישות אל ירוחם, כחלק מחיבור הפריפריה למרכז.
תיאור המסילה
תוואי המסילה יסתעף דרומה מקו הרכבת לאילת סמוך לדימונה לאורך 13 ק"מ ויחבר את ירוחם לרשת המסילות הארצית. המסילה תשמש להובלת מטענים במהירות של כ-70 קמ"ש ולהובלת נוסעים במהירות של כ-160 קמ"ש.[1] תחנת הרכבת ירוחם תמוקם בסמוך לאזור התעשייה של הישוב. התכנון של המסילה מתבצע במסגרת התוכנית הממשלתית נתיבי ישראל, אחריות על התכנון הוטל על חברת נתיבי ישראל[דרושה הבהרה].
בינואר 2019 הציג מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, את תוכנית החומש של החברה בתקציב של כ-60 מיליארד שקלים. במסגרתה החברה תהיה אחראית לתכנון של מספר מסילות: מסילת כרמיאל – קריית שמונה, מסילת עפולה–טבריה, מסילת דימונה–ירוחם, באר שבע – ערד ואת קו הרכבת לאילת.[2] מסילות אלו הן חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040.
קישורים חיצוניים
- מפת תוכנית נתיבי ישראל(הקישור אינו פעיל) באתר חברת כביש חוצה ישראל
- מסילת דימונה-ירוחם באתר נתיבי ישראל
הערות שוליים
- ^ אורה קורן, המתחם הסולארי הגדול בישראל יוקם סמוך לדימונה, באתר TheMarker, 5 ביוני 2018
- ^ ליאור גוטמן, "התחבורה הציבורית בישראל לא זמינה, לא נגישה ולא יעילה", באתר כלכליסט, 23 בינואר 2019
34138589מסילת דימונה–ירוחם