מסילת דימונה–ירוחם

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
מסילת דימונה–ירוחם
מידע כללי
מדינה ישראל
מפעיל רכבת ישראל
מידע על הקו
תחילת הקו דימונה
סיום הקו ירוחם
סוג הקו נוסעים
רוחב המסילה 143.5 ס"מ
מסלולים 2
רשימת התחנות
תחנת הרכבת דימונה, תחנת הרכבת ירוחם
תרשים הקו
שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
תרשים חלופת המסילה מבאר שבע ועד לירוחם (בירוק)

מסילת דימונה–ירוחם היא מסילת רכבת עתידית של רכבת ישראל, שתחבר בין דימונה לירוחם ותשפר את הנגישות אל ירוחם, כחלק מחיבור הפריפריה למרכז.

תיאור המסילה

תוואי המסילה יסתעף דרומה מקו הרכבת לאילת סמוך לדימונה לאורך 13 ק"מ ויחבר את ירוחם לרשת המסילות הארצית. המסילה תשמש להובלת מטענים במהירות של כ-70 קמ"ש ולהובלת נוסעים במהירות של כ-160 קמ"ש.[1] תחנת הרכבת ירוחם תמוקם בסמוך לאזור התעשייה של הישוב. התכנון של המסילה מתבצע במסגרת התוכנית הממשלתית נתיבי ישראל, אחריות על התכנון הוטל על חברת נתיבי ישראל[דרושה הבהרה].

בינואר 2019 הציג מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, את תוכנית החומש של החברה בתקציב של כ-60 מיליארד שקלים. במסגרתה החברה תהיה אחראית לתכנון של מספר מסילות: מסילת כרמיאל – קריית שמונה, מסילת עפולה–טבריה, מסילת דימונה–ירוחם, באר שבע – ערד ואת קו הרכבת לאילת.[2] מסילות אלו הן חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34138589מסילת דימונה–ירוחם