שיחה:גזירות אדריאנוס

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דורו של שמד

נראה שיש להפוך את הערך 'גזרות אדריאנוס' לערך 'דורו של שמד' הן בכותרת והן במבנה. כך שהמסגרת הכוללת תהיה 'דורו של שמד' ו'גזרות אדריאנוס' היו נכללים בתוכו המסגרת הכוללת הזו, ולא להפך כמו שקיים עכשיו.

המבנה כמו שעכשיו משקף יותר את ההזיכרון הקולקטיבי הרומאי/מערבי (יש קיסר רומאי מלך העולם אך יש שם בקצות האימפריה איזה יהודונים שמרגיזים אותו, הוא החליט לפתור את 'הבעיה היהודית' והראה להם את מה זה להתחיל עם רומא).

המבנה המוצע משקף יותר את ה'זיכרון הקולקטיבי היהודי' (יש עם ישראל הדבק בתורה מדור דור, ולפתע בדור אחד קם איזה מלך אחד (פלוני אלמוני [אולי אדריאנוס, שיהיה]) והחל לגזור עלינו גזרות ושמדות). Daniel, אבן שמחה, בר בי רב, מוסיף והולך מעלת התורה, האלקושי מה דעתכם?--יוסף (שיחה) 21:11, 7 במרץ 2017 (IST)

יוסף Daniel, אבן שמחה, בר בי רב, מוסיף והולך, האלקושי חשבתי על הרעיון, אך זה דורש שכתוב מחדש של חלק מהערך ועבודה רבה מעלת התורה (שיחה) 21:23, 7 במרץ 2017 (IST)
שאלה טובה. אין לי כיוון כרגע פיהוק. אולי שייך לפצל את זה לשני ערכים, כשאת הערך "דורו של שמד" נאריך עוד במשנת חז"ל? מוסיף והולך (שיחה) 01:53, 8 במרץ 2017 (IST)
מוסיף והולך לענ"ד פיצול לא יעזור במקרה זה ”כל זיכרון עבר הנשאר בתודעתנו אינו העבר כפשוטו, אלא הדימויים שלו. דימויים אלה הם בעלי מבנה מורכב וסלקטיבי. במובן זה, הזיכרון הקולקטיבי הוא תמיד מערכת בה משתלבים זיכרון עובדות העבר יחד עם דימוייו.” (מתוך הערך זיכרון קולקטיבי). הנושא כאן הוא לא מידע כזה או אחר על העבר (שאותו כאמור לעולם לא ניתן להציג כפשוטו ללא הדימויים על אודותיו) אלא הנושא שלנו הוא על הדימויים השונים של אותו עבר, אפילו אם אנחנו מבאים מידע על העבר ממקורות רומיים מערביים יש לנו להפשיט אותם ממערכת הדימויים הגויית ולתרגמה ולהכנסה לתוך מערכת הדימויים שלנו.--יוסף (שיחה) 18:21, 8 במרץ 2017 (IST)